Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home2/novyqcom/domains/smartnovic.com/public_html/wp-content/plugins/gravityformsuserregistration/class-gf-user-registration.php on line 987 معرفی کنترلر هوشمند پرده برقی – شرکت سامانه های هوشمند نویک

معرفی کنترلر هوشمند پرده برقی

باز و بسته کردن پرده­ها یکی از معضلاتی است که روزانه چند مرتبه با آن سر و کار خواهید داشت، مخصوصا اگر طول پرده بسیار زیاد باشد. دسترسی به نخ پرده از لابه لای مبلمان، نامرتب شدن ظاهر پرده­ها و در بدترین حالت پاره شدن نخ آن و …؛ بسیاری از افراد به خاطر تمامی این دردسرها، خود را از نور طبیعی روز محروم می­کنند و علاوه بر آن با روشن کردن چراغ ها تا چه اندازه باعث افزایش مصرف انرژی می­شوند. امروزه با استفاده از پرده برقی می­توان تا حدی این مشکلات را از میان برداشت. حال تصور کنید علاوه بر آن بتوانید پرده برقی خانه خود را به صورت هوشمند هم کنترل کنید!

شاید در نگاه اول کنترلر هوشمند پرده برقی را یک تجهیز غیر کاربردی تلقی کنید؛ اما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد تا چه اندازه این تجهیز در تنظیم نور و دمای خانه شما موثر است.

برخی از افراد گمان می­کنند که استفاده از پرده برقی موجب محدود شدن دامنه­ی انتخابی آنها درگزینش پرده­ای متناسب با دکوراسیون منزلشان می­گردد. در صورتی که جای نگرانی وجود ندارد. تمامی انواع پرده­های موجود در بازار را می­توان با نصب یک موتور و جایگزین کردن ریل آن، به یک پرده برقی تبدیل کرد. موتور پرده برقی معمولا در انتهای ریل قرار می گیرد و از نظر ظاهری به هیچ عنوان مشخص نخواهد بود. عموما پرده­ها به دو صورت افقی و یا عمودی باز و بسته می­شوند. پرده­های عمودی معمولا بدون چین هستند و در قسمت بالایی، بخشی برای رول شدن پرده وجود دارد. پرده­های افقی یا کناری، مشابه پرده­های چین دار ساده­ای است که در اکثر منازل وجود دارد. پرده برقی افقی، روی یک ریل پرده به صورت افقی جابه­جا می­شود و گیره­های پرده که درون ریل قرار گرفته­اند، توسط موتور، به حرکت درمی­آیند. نوع دیگری از پرده ها هم وجود دارند که علاوه بر باز و بسته شدن، می­توانند جهت نور ورودی را تنظیم نمایند.

تمامی پرده­های برقی مجهز به ریموت هستند که با آن می­توان تا فاصله معینی در خانه، پرده­ها را باز یا بسته کرد. با داشتن یک کنترلر هوشمند پرده، شما می­توانید توسط اپلیکیشن و از راه دور، پرده­ها را باز یا بسته کنید. با هوشمند کردن کنترلر پرده، امکانات زیادی را از نظر برنامه ریزی و استفاده بهینه از پرده­ها به دست می­آورید. در سیستم هوشمند، شما می­توانید پرده برقی را در زمان­های مختلف و یا تحت عواملی همچون تمایز شدت نور داخل و خارج خانه و یا شدت گرمای محیط به صورت اتوماتیک باز یا بسته کنید، بدون آن­که وقت و انرژی خاصی جهت مدیریت وضعیت پرده­ها صرف کنید. در یک خانه با کنترلر هوشمند پرده، صبح­ها با نور طبیعی و انرژی­بخش آفتاب بیدار خواهید شد. در ساعات پایانی روز با غروب آفتاب، پرده­ها به صورت خودکار برای حفظ حریم خانه و جلوگیری از کاهش دمای محیط، بسته شده و سیستم روشنایی به طور خودکار فعال می­شود. حتی در میانه یک روز تابستانی که نور آفتاب شدید­ می­شود، می­توانید پرده­ها را طوری تنظیم کنید که به مقدار دلخواه بسته شوند تا از گرم شدن محیط خانه جلوگیری کنید و هم­زمان از نور آفتاب نیز، بهره­مند شوید. بعلاوه این امر یعنی هزینه کمتر برای تنظیم دمای خانه و صرفه­جویی در مصرف انرژی. بنابراین نصب کنترلر هوشمند برای پرده برقی می­تواند تا حد زیادی روشنایی و دما را در محیط خانه شما تنظیم کند. به جهت بهره­مندی بهتر از این تجهیز، در ادامه چندین سناریو مفید را برای شما معرفی می کنیم.

سناریوهای کاربردی

با استفاده از کنترلر پرده برقی در کنار سیستم روشنایی هوشمند و تهویه هوشمند می­توانید امکانات بی­نظیری را تجربه کنید.

  • سناریو صبح به ­خیر

با طلوع خورشید و نزدیک شدن به ساعت بیداری شما، چراغ خواب به تدریج خاموش شده و پرده های اتاق خواب باز می­شوند. برای جلوگیری از ورود بیش از اندازه نور، می­توانید پرده اتاق خواب را به نحوی تنظیم کنید که تنها به اندازه دلخواه باز شود. با ورود نور به محیط و افزایش دما، سیستم تهویه نیز بر روی دمای مطبوع تنظیم می­گردد.

  • سناریو غروب خورشید

با کاهش نور خورشید، پرده ها بسته می شوند تا سیستم تهویه بهترین بازدهی را داشته باشد. به­طور هم­زمان، سیستم روشنایی هوشمند فعال شده و چراغ­ها به تدریج روشن می­شوند.

  • سناریو حضور مجازی

حتی اگر کیلومترها از خانه یا ویلای خود فاصله داشته باشید، می توانید پرده ها را به گونه ای باز و بسته کنید که سارقان متوجه عدم حضور شما در خانه نشوند.

  • سناریو فصل

درهر فصل بر اساس دمای هوای محیط بیرون و داخل خانه، می توان پرده ها را باز یا بسته کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *